قیمت خط تلفن آسیاتک و آموزش نصب و راه اندازی

آنچه در این مقاله میخوانید:

قیمت خط تلفن آسیاتک و آمورش نصب و راه اندازی
قیمت خط تلفن آسیاتک و آمورش نصب و راه اندازی

خرید خط ویپ آسیاتک

 آسیاتک چیست؟

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک که در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد، یکی از پیشگامان صنعت IT در ایران است. این شرکت خدمات متنوعی در حوزه تلفن ثابت اینترنتی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از فناوری VoIP تماس‌های تلفنی خود را از طریق اینترنت برقرار کرده و از کیفیت عالی مکالمات در تماس‌های داخلی و خارجی لذت ببرند.

پیش‌شماره‌های خطوط تلفن ثابت آسیاتک شامل 9101 و 9130 برای تهران و 9101 برای سایر استان‌ها است. همچنین سرشماره‌های کشوری آسیاتک عبارتند از: 0941، 0942 و 9000. نمونه شماره‌ها شامل 02191011110، 09422020220، و 90002000 می‌باشد.

ای‌کالــــــــــر، نماینده رسمی آسیاتک، خدمات ثبت و راه‌اندازی خطوط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری را ارائه می‌کند. این خدمات راهکاری مناسب برای کاربران خانگی و کسب‌وکارها بوده و ارتباطی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را تضمین می‌کند.

نکات مهم پیش از خرید خط VoIP آسیاتک

  • 📑خط تلفن ثابت ویپ آسیاتک با پیش شماره‌های عادی بدون بسته اعتباری هدیه اولیه در سال 1404 با تعرفه ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارائه می‌شود. هم‌چنین جهت اطلاع از قیمت سایر سرشماره‌های رند میتوانید با شماره ۹۰۰۰۰۰۰۰ داخلی ۱۴۷۰ یا ۱۴۵۰ تماس بگیرید.
  • 📑 اگر نیاز به تماس هم‌زمان دارید، باید خط تلفن به نام شرکت و به‌صورت حقوقی ثبت شود. هزینه هر تماس هم‌زمان نیز مبلغی معادل ۸۰ هزار تومان است که به‌صورت یکجا هنگام خرید خط پرداخت می‌گردد.
  • 📑 این خطوط قابلیت استفاده بر روی مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ویپ را دارند. با بهره‌گیری از سرویس مرکز تلفن ابری، امکان استفاده از خط تلفن آسیاتک بر روی تمامی اینترنت‌ها فراهم می‌شود.
  • 📑 در صورتی که نیاز به مشاهده لیست خطوط موجود یا دریافت مشاوره قبل از خرید دارید، می‌توانید با شماره 09981271271 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوید.
قیمت خرید خط تلفن اسیاتک
<span Style=color 000000>قیمت خرید خط تلفن اسیاتک<span>

قیمت خرید خط تلفن ویپ آسیاتک

آسیاتک انواع خطوط تلفن ویپ را با قیمت‌های متنوع و قابلیت‌های متفاوت ارائه می‌کند. در جدول زیر می‌توانید نمونه شماره‌ها و قیمت‌های این خطوط را مشاهده کنید:

نوع خطنمونه شمارهقیمت (تومان)
جزئی91015971 + کد استان۲۲۰,۰۰۰ تومان
برنزی91015190 + کد استان۷۷۰,۰۰۰ تومان
نقره‌ای91015990 + کد استان۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان
طلایی91015060 + کد استان۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
پلاتینیوم91015050 + کد استان۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

برای مشاهده لیست کامل خطوط و قیمت‌ها، با شماره 09981271271 تماس بگیرید.

تعرفه مکالمه شماره‌های آسیاتک

نوع مکالمهتعرفه هر دقیقه (تومان)
ثابت داخل استان۴.۵
ثابت بین استان۳۳
موبایل۶۲.۵
درون شبکهرایگان

قیمت کانال اضافی (تماس هم‌زمان)

تعداد کانالقیمت (تومان)
۱۰ تماس هم‌زمان۸۰,۰۰۰
۲۰ تماس هم‌زمان۱,۶۰۰,۰۰۰
۳۰ تماس هم‌زمان۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۰ تماس هم‌زمان۳,۲۰۰,۰۰۰

نکته: سفارش خطوط معمولی و برنزی تنها همراه با سرویس مرکز تلفن ابری امکان‌پذیر است. این خطوط برای استفاده روی بستر اینترنت به خرید یکی از پلن‌های مرکز تلفن ابری نیاز دارند.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام خط حقوقی

  1. اطلاعات شرکت:

    • نام شرکت، آدرس و کدپستی.
  2. مدارک رسمی شرکت:

    • تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس با مشخص بودن صاحبان حق امضا و اعتبار قانونی.
  3. اطلاعات نماینده شرکت (ترجیحاً مدیرعامل):

    • نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه و محل صدور.
    • ایمیل، شماره همراه و نام پدر.
    • تصویر احراز هویت.

مدارک مورد نیاز ثبت نام خط برای شخص حقیقی

نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه + محل صدور، آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره همراه، نام پدر، تصویر کارت ملی و تصویر احراز هویت

برای ایجاد تصویر احراز هویت می بایست روی یک برگه سفید، نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره انتخابی،تاریخ و امضا رو بنویسید و این کاغذ بهمراه کارت ملی رو کنار صورتتون قرار بدید و عکس بگیرید.

بیشتر بدانید: نصب و راه اندازی ویپ VoIP اسیاتک 

آموزش نصب و راه اندازی ویپ آسیاتک

 

تنظیمات مرکز تماس Issabel برای راه‌اندازی شماره‌های خانگی

برای راه‌اندازی شماره‌های خانگی در مرکز تماس Issabel، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ایجاد ترانک (SIP Trunk) در Issabel

پس از ورود به محیط Issabel با نام کاربری و رمز عبور، به مسیر زیر بروید و یک ترانک SIP ایجاد کنید:

مسیر: PBX > PBX Configuration > Trunks > Add SIP Trunk

بیشتر بدانید: آموزش دانلود ایزابل Issabelنصب ایزابل 5 از طریق فایل ISOحل مشکل صدای یک طرفه در ایزابل در حالت NAT /حذف خودکار مکالمات ضبط شده قدیمی در ایزابل (استریسک)

نکات مهم در تنظیمات ترانک:
  1. ابتدا مطمئن شوید که پینگ سرورهای آسیاتک از داخل PBX دریافت می‌شود. برای بررسی این مورد، به مسیر زیر مراجعه کنید:

    مسیر: System > Network > Ping & tracepath

  2. پینگ سرور ir.asiatech.voip را بررسی کنید تا از ارتباط با سرور آسیاتک اطمینان حاصل شود.

  3. برای تنظیم ترانک، اطلاعات زیر را وارد کنید:

    Host=voip.asiatech.ir
    fromuser=شماره خانگی
    username=شماره خانگی
    secret=رمز شماره خانگی
    type=friend
    qualify=yes
    insecure=port,invite
    disallow=all
    context=from-trunk
    allow=alaw&ulaw
    nat=force_rport,comedia
    
  4. توصیه می‌شود مقدار Name Trunk را همانند مقدار username انتخاب کنید.

  5. در قسمت Fromuser و Username، شماره خط را بدون صفر اول کد استان وارد کنید.

  6. مقدار Secret را برابر با رمز عبور خط قرار دهید.

  7. پورت پیش‌فرض VoIP برابر 5060 است، اما در صورت بروز مشکل یا برای امنیت بیشتر، می‌توانید از پورت 4080 استفاده کنید.

    برای تغییر پورت: مسیر: PBX > PBX Configuration > Asterisk SIP Settings

  8. برای شماره‌های خانگی، تکمیل بخش Register String جهت ثبت خط الزامی است:

    فرمت:

    Number:Password@voip.asiatech.ir/Number
    
  9. پس از ثبت تغییرات، حتماً گزینه Apply Config را کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

  10. جهت بررسی وضعیت ترانک، از طریق CLI Asterisk به مسیر زیر رفته و دستورات زیر را اجرا کنید:

    SIP show peers
    SIP show registry
    

2. تنظیمات تماس خروجی

پس از ایجاد ترانک، نوبت به تعریف تماس‌های خروجی می‌رسد:

  1. به منوی Outbound Routes بروید و گزینه Add Route را انتخاب کنید.
  2. در قسمت Routes Matched For Sequence Trunk، ترانک ایجاد شده را انتخاب کنید.
  3. گزینه Submit Changes را بزنید و همانند مرحله قبل، Apply Config را برای ذخیره تغییرات کلیک کنید.
  4. می‌توانید در همین بخش، اولویت‌بندی ترانک‌ها برای تماس‌های خروجی را مشخص کنید.

3. تنظیمات تماس ورودی

برای دریافت تماس‌های ورودی، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به مسیر Inbound Routes بروید.
  2. در بخش Description، یک نام برای مسیر تماس ورودی تعریف کنید.
  3. در صورتی که چند ترانک راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید یک مسیر کلی برای تمامی تماس‌های ورودی ایجاد کنید.
  4. در صورت نیاز به تفکیک تماس‌های ورودی، مقدار DID Number را برابر با شماره خط موردنظر تنظیم کنید.

4. نکات تکمیلی

  • پس از انجام تمامی تنظیمات، از مسیر CLI Asterisk، با اجرای دستورات SIP show peers و SIP show registry بررسی کنید که ترانک شما Registered شده باشد.
  • در صورتی که تماس‌های خروجی یا ورودی برقرار نشد، لاگ‌های Asterisk را بررسی کنید تا خطاهای احتمالی را برطرف نمایید.
  • در صورتی که از فایروال یا NAT استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پورت‌های 5060 یا 4080 روی UDP باز باشند.

نکته: با انجام این تنظیمات، مرکز تماس Issabel شما برای شماره‌های خانگی راه‌اندازی خواهد شد.

 
  • امکان استفاده از خطوط ای کالر روی بستر اینترنت آسیاتک می‌باشد.
    می‌توانید از خطوط آسیاتک بر روی شبکه اینترنت آسیاتک استفاده کنید.

  • در صورتی که بخواهید روی تمامی اینترنت‌ها استفاده کنید نیاز هست از مرکز تماس ویپ استفاده کنید.
    اگر قصد دارید از خطوط بر روی تمامی شبکه‌های اینترنتی استفاده کنید، باید از سرویس مرکز تماس ویپ بهره ببرید.

  • مرکز تماس ویپ به دو صورت ارائه می‌شود.
    سرویس مرکز تماس ویپ در دو نوع ارائه می‌گردد.

  • نصب در محل
    نصب در مکان موردنظر

  • مرکز تلفن ابری
    مرکز تلفن آنلاین یا ابری

  • در صورت نیاز به نصب در محل می‌بایست یک سرور و اینترنت آسیاتک فراهم شود و در صورت استفاده از مرکز تلفن ابری نیاز به خرید تجهیزاتی نیست.
    اگر قصد نصب سیستم در محل دارید، باید سرور و اتصال اینترنت آسیاتک فراهم کنید. اما در صورت استفاده از مرکز تلفن ابری، نیازی به خرید تجهیزات اضافی نخواهد بود.

  • برای دریافت تماس همزمان روی خط، می‌بایست خط تلفن بنام شرکت ثبت شود و درخواست فعال‌سازی تماس همزمان (کانال) روی خط صادر شود.
    برای داشتن تماس‌های هم‌زمان روی خط، باید خط تلفن به نام شرکت ثبت گردد و درخواست فعال‌سازی کانال‌های هم‌زمان ارسال شود.

  • حداقل کانال قابل ارائه 10 عدد می‌باشد.
    حداقل تعداد کانال‌هایی که می‌توان ارائه کرد، ۱۰ عدد است.

  1. امکان برقراری تماس از طریق تلفن رومیزی مبتنی بر شبکه (آی‌پی‌فون).
  2. قابلیت نصب اپلیکیشن روی موبایل و لپ‌تاپ برای انجام تماس‌های ورودی و خروجی.
  3. امکان وصل کردن تلفن‌های خانگی به مبدل دیجیتال و اتصال آن به مودم برای برقراری تماس.

برای دریافت اطلاعات و مشاهده فهرست شماره‌های موجود، می‌توانید با شماره 09981271271 تماس بگیرید و لیست خطوط را دریافت کنید.

  1. خطوط به صورت مالکیت دائمی واگذار می‌شوند.
  2. هزینه هر کانال به صورت یک‌بار و در زمان فعال‌سازی دریافت خواهد شد.
  3. هزینه آبونمان هر کانال یک‌بار محاسبه شده و در آغاز دوره پرداخت می‌شود.
  1. تماس‌های ورودی برای شما بدون هزینه است.
  2. برای برقراری تماس‌های خروجی، باید خط خود را از طریق پنل سایت آسیاتک اعتباردهی کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «قیمت خط تلفن آسیاتک و آموزش نصب و راه اندازی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره

تماس با ما
پشتیبانی فنی، نصب و راه اندازی
تماس با شرکت 
فروشگاه تجهیزات شبکه
آدرس ما

تهران خیابان کارگر شمالی، خیابان فرشی مقدم، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

درباره ما

ای کالر با ارائه راهکارهای مبتنی بر VoIP، Asterisk، Sip-Trunk اجرا و توسعه خدماتی مانند نصب و راه اندازی تلفن ۵ رقمی مخابرات، تلفن ثابت سیپ ترانک، سوئیچ و  روتر، سرور IP-PBX روی بسترهای مسی – فیبرنوری – رادیویی – 4G – TD-LTE

به یاری خداوند و اعضای فنی تازه نفس ما خدمات خود را به بنگاه های بزرگ داخل و خارج از کشور ارائه کرده و رضایت و اعتماد آنها را جلب کرده ایم.

استانداردهای بالا و قیمت مناسب محصولات و خدمات ما منجر به یک نتیجه سودمند متقابل برای هر دو شرکت ما و شما خواهد شد.

طراح و توسعه : مستر سهیل              تولید محتوا و سئو: فروزان فــروزنده