شاتل: ارائهدهنده برتر خطوط تلفن اینترنتی با سرشمارههای 9100 و 9132
گروه شرکتهای شاتل، یکی از پیشروترین ارائهدهندگان خدمات اینترنت و راهکارهای ارتباطی در ایران، از سال 1398 خدمات خطوط تلفن ثابت اینترنتی (VoIP) خود را راهاندازی کرد. این خطوط هشترقمی در ابتدا با سرشماره 9100 ارائه شدند و چهار رقم پایانی آنها قابل انتخاب توسط کاربران است.
برای اطلاعات دقیقتر، میتوانید با نمایندگیهای شاتل در شهر خود تماس بگیرید یا به وبسایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.
شاتل خدمات خود را در تمامی استانهای ایران گسترش داده است. بهتازگی، سرشماره جدید 9132 به مجموعه شمارههای شاتل اضافه شده است تا در استانهایی که شمارههای 9100 به اتمام رسیدهاند، همچنان نیاز مشتریان به بهترین شکل پاسخ داده شود.
تعرفههای مکالمه و خدمات خطوط تلفن اینترنتی شاتل
نوع مکالمه | تعرفه (تومان) |
---|---|
مکالمه با ثابت داخل استان | 4 |
مکالمه با ثابت بین استان | 33 |
مکالمه با موبایل | 62 |
مکالمه درون شبکه | 4 |
تعداد کانال (مکالمه همزمان) | قیمت (تومان) |
---|---|
10 تماس همزمان | 1,000,000 |
20 تماس همزمان | 2,000,000 |
30 تماس همزمان | 3,000,000 |
40 تماس همزمان | 4,000,000 |
نوع خط | نمونه شماره | قیمت (تومان) |
---|---|---|
معمولی | 91325971 + کد استان | 220,000 |
برنزی | 91325190 + کد استان | 770,000 |
نقرهای | 91325990 + کد استان | 5,500,000 |
طلایی | 91325060 + کد استان | 9,900,000 |
پلاتینیوم | 91325050 + کد استان | 55,000,000 |
اگر قصد دارید از خدمات خطوط تلفن اینترنتی شاتل استفاده کنید، بهتر است قبل از ثبت سفارش، با مراحل دریافت و راهاندازی این خطوط آشنا شوید. در ادامه مراحل کامل توضیح داده شده است:
1. مشترک شاتل شوید
برای استفاده از خطوط تلفن شاتل، ابتدا باید مشترک خدمات اینترنت پرسرعت این شرکت باشید. اگر تاکنون از خدمات شاتل استفاده نکردهاید، حالا بهترین زمان برای پیوستن به خانواده بزرگ شاتل است.
2. مدارک لازم را ارسال کنید
مدارک موردنیاز برای ثبتنام خدمات اینترنت پرسرعت را آماده کرده و برای کارشناسان شاتل ارسال کنید. پس از بررسی و تأیید، اینترنت شما فعال خواهد شد.
3. ارسال درخواست برای خط تلفن شاتل
پس از راهاندازی اینترنت، درخواست خود را برای دریافت خط تلفن شاتل ثبت کنید. این درخواست را میتوانید از طریق تماس با پشتیبانی یا مراجعه به وبسایت شاتل ارسال کنید.
4. ثبتنام و تأیید مشخصات
در این مرحله، مشخصات شما ثبت و تأیید میشود. پس از تکمیل این فرآیند، خط تلفن اینترنتی شما آماده خواهد شد.
5. انتخاب شماره موردنظر
یکی از جذابترین امکانات خطوط تلفن شاتل، امکان انتخاب شماره دلخواه از میان شمارههای موجود در منطقه شماست.
6. نصب اپلیکیشن یا نرمافزار مربوطه
برای استفاده از خط تلفن، کافی است اپلیکیشن شاتل یا نرمافزار VoIP را روی موبایل، تبلت یا رایانه خود نصب کنید.
7. دریافت خط تلفن و شروع مکالمه
با توجه به مجازی بودن این خط تلفن، نیازی به سیمکشی یا تجهیزات سختافزاری خاصی نیست. پس از طی مراحل بالا، خط شما فعال شده و آماده برقراری تماس است.
در این مقاله، به بررسی تنظیمات روتر MikroTik برای راهاندازی SIP Trunk شاتل میپردازیم. این راهنما شامل کانفیگ WAN، اتصال PPPoE، تنظیمات LAN و NAT خواهد بود.
برای برقراری ارتباط PPPoE در سرویسهای ADSL یا سایر روشهای اتصال اینترنتی شاتل:
در صورتی که چندین Gateway دارید و نمیخواهید از Default Route استفاده کنید:
اگر سرور IP PBX شما به پورت ether2 متصل است، مراحل زیر را انجام دهید:
برای جلوگیری از مشکل در انتقال صدا و قطع تماسها، باید NAT به درستی تنظیم شود:
با اجرای مراحل بالا، تنظیمات SIP Trunk شاتل روی MikroTik انجام شده و میتوانید از سرویس VoIP خود بدون مشکل استفاده کنید.
سرشماره 9100
سرشماره 9132
ساختار شمارههای شاتل
شمارههای تلفن اینترنتی شاتل هشترقمی هستند:
مثال از شمارهها
برای ثبتنام در خطوط تلفن ثابت شاتل، ابتدا باید اینترنت شاتل در محل مورد نظر شما فعال باشد. این خطوط فقط به اشخاص حقوقی (شرکتها) ارائه میشوند و برای دریافت آنها، باید مدارک قانونی شرکت (مانند ثبتنام شرکت یا کارت بازرگانی) ارسال گردد. پس از تأیید مدارک و ثبتنام، شما میتوانید از میان انواع مختلف خطوط (معمولی، برنزی، نقرهای، طلایی و پلاتینیوم) یکی را انتخاب کنید. سپس نرمافزار یا اپلیکیشن شاتل را نصب کرده و پس از فعالسازی، شماره تلفن ثابت اینترنتی شاتل به شما تعلق خواهد گرفت.
برای داشتن تماسهای ورودی و خروجی با استفاده از خطوط تلفن شاتل، ابتدا باید یک مرکز تلفن (PBX) راهاندازی کنید. پس از راهاندازی این سیستم، میتوانید نرمافزارهای مربوطه را روی گوشی موبایل یا لپتاپ خود نصب کرده و از طریق آنها تماسهای ورودی و خروجی برقرار کنید. در صورتی که نیاز به تلفن رومیزی دارید، میتوانید از تلفنهای تحت شبکه (VoIP) استفاده کنید که قابلیت اتصال به مرکز تلفن اینترنتی شاتل را دارند و به شما امکان برقراری تماسهای ثابت و با کیفیت را میدهند
تهران خیابان کارگر شمالی، خیابان فرشی مقدم، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
ای کالر با ارائه راهکارهای مبتنی بر VoIP، Asterisk، Sip-Trunk اجرا و توسعه خدماتی مانند نصب و راه اندازی تلفن ۵ رقمی مخابرات، تلفن ثابت سیپ ترانک، سوئیچ و روتر، سرور IP-PBX روی بسترهای مسی – فیبرنوری – رادیویی – 4G – TD-LTE
به یاری خداوند و اعضای فنی تازه نفس ما خدمات خود را به بنگاه های بزرگ داخل و خارج از کشور ارائه کرده و رضایت و اعتماد آنها را جلب کرده ایم.
استانداردهای بالا و قیمت مناسب محصولات و خدمات ما منجر به یک نتیجه سودمند متقابل برای هر دو شرکت ما و شما خواهد شد.
طراح و توسعه : مستر سهیل تولید محتوا و سئو: فروزان فــروزنده